۶ استراتژی اشتباه در سئو سایت [مراقب باشید!]

نویسنده: علی طباطبایی| آخرین بروزرسانی: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸| گروه: آموزش سئو| تعداد نظرات: 0 دیدگاه

(اولین رای را ثبت کنید)

برخلاف سیر تکاملی گوگل و اینترنت، استراتژی های نامناسب و منسوخ شده سئو هنوز در حال افزایش هستند.

و بدترین قسمت قضیه این است که آن ها صفحات، رتبه بندی نتایج جستجو، ترافیک و نرخ تبدیل را نابود می کنند زیرا صاحبان وبسایت ها نمی دانند این استراتژی ها دیگر جواب نمی دهند.

در این مقاله ۶ استراتژی خطرناک در سئو سایت را به شما معرفی می کنیم و راه حل برطرف کردن آن را نیز به شما آموزش می دهیم. این تاکتیک ها در حال حاضر توسط بسیاری از وبمستران ایرانی و حتی سئوکاران انجام می شود.

چرا باید به این “نبایدهای سئو” اهمیت داد؟

حدود ۶۰ درصد ترافیک و بازدید وب با موتور جستجوی گوگل آغاز می شود. بنابراین گوگل بزرگترین منبع بازدید در سطح وب به شمار می رود. اگر به بازدیدهای این منبع بزرگ و معروف احتیاج دارید، باید به قوانین او احترام بگذارید. در غیر اینصورت این موتور جستجو نیز برای وبسایت شما اهمیتی قائل نمی شود.

در مقاله روبرو علاوه بر تعریف جامع سئو، آمار و جزئیات بیشتری را در مورد گوگل بررسی کرده ایم: سئو چیست

۶ استراتژی اشتباه سئو سایت

بدون مقدمه چینی به سراغ این استراتژی های اشتباه می رویم. تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

۱. تاکتیک اشتباه اول: استفاده از کلمات کلیدی هدف به شیوه منسوخ شده و تکرار بیش از حد

در گذشته، ایجاد محتواهای متعدد برای یک کلمه کلیدی، کار متداولی به شمار می رفت.

جستجو معنایی گوگل

امروزه اگر مانند تصویر بالا برای کلمه ای یکسان محتواهای مختلفی ایجاد شود، در واقع اهمیت جستجوی معنایی(semantic search) گوگل نادیده گرفته شده است. در جستجوی معنایی، گوگل به جای دقت به تعداد تکرار کلمات کلیدی به موضوع صفحه نگاه می کند و بدین ترتیب میزان مرتبط بودن صفحه با جستجوی انجام شده توسط کاربر در موتور جستجو را می سنجد.

راه حل: ترکیب و استفاده از مترادف های کلمه کلیدی مدنظر در یک محتوای جامع و همه جانبه

کلمه موردنظر خود را در گوگل جستجو کنید و به پایین نتایج بروید. در این قسمت می توانید کلمات مترادف با کلمه جستجو شده را بیابید.

انتخاب کلمات مترادف semantic search

تمامی کلمات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل، گزینه های مناسبی برای حضور در محتوای ایجاد شده توسط شما می باشند.

۲. تاکتیک اشتباه دوم: ایجاد محتوای کوتاه، لاغر و غیر جامع

برای اینکه صفحه شما رتبه خوبی در گوگل کسب کند باید محتوای غنی و خوبی داشته باشد.

راه حل: محتواهای طولانی ایجاد کنید

بر اساس تحقیقات مختلف، بیشترین محتوا های به اشتراگ گذاشته شده و همچنین دارای رتبه بالا در گوگل،طولانی هستند(۱۹۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه).

همچنین طبق تحقیقات انجام شده بر روی ۱ میلیون وبسایت توسط Backlinko، مشخص شد که صفحات ۱۹۰۰ الی ۲۰۰۰ کلمه ای، نتایج ابتدایی گوگل را در دست دارند.

۳. تاکتیک اشتباه سوم: انتشار محتوا در وبسایت بدون برنامه و به طور تصادفی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تولید محتوا اهمیت نمی دهند و فکر می کنند همه چیز بک لینک است، همین الان این ایده خطرناک خود را دور بیندازید! محتوا خوراک سئو به شمار می رود. اگر می خواهید سئو وبسایت خود را بهبود ببخشید باید تولید محتوای منظمی داشته باشید.

طبق تحقیقات انجام شده توسط HubSpot از ۱۳۵۰۰ بازاریاب و آژانس، وبسایت هایی که بیش از ۱۶ بار در ماه بروز رسانی می شدند، بیشترین بازدید را نیز کسب می کردند.

راه حل: برای انتشار محتوا زمان بندی خاصی را تعیین کنید

همواره و به صورت مداوم محتوا ایجاد کنید اما در نظر داشته باشید در این راه هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید!

۴. تاکتیک اشتباه چهارم: اولویت بندی کمیت قبل از کیفیت

گوگل به محتوای باکیفیت به شدت اهمیت می دهد. محتواهای بی ارزش و با نگارش ضعیف هیچگاه به رتبه های ابتدایی گوگل نمی رسند.

راه حل: بر روی ایجاد محتوای بهتر تمرکز کنید

کلمه ای که می خواهید با آن به صفحه اول گوگل برسید را جستجو کنید. وبسایت های رقیب را بررسی کنید و سعی کنید محتوایی کامل تر و بهتر از آن ها تهیه کنید.

۵. تاکتیک اشتباه پنجم: انتشار محتوای تکراری

با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط SEMrush بر روی ۱۰۰,۰۰۰ وبسایت، یکی از متداول ترین خطاهای سئو داخلی، محتوای تکراری می باشد.

راه حل: استفاده از ابزار Copyscape جهت بررسی اصالت محتوا

ابتدا وارد لینک روبرو شوید: کلیک کنید

در فیلد موجود، لینک صفحه محتوای خود را وارد کنید و بر روی Go کلیک کنید. هم اکنون در صفحه ای که روبروی شماست می توانید تکراری بودن محتوای خود را بررسی نمایید. محتواهایی که درصد همخوانی آن ها با محتوای موجود در وب زیاد است را بازنویسی کنید. هدف نهایی رسیدن به تطابق صفر درصدی محتوا با محتوای وب است.

۶. تاکتیک اشتباه ششم: خرید بک لینک از مکان های نامعتبر

یکی از تاکتیک های خطرناک که هم اکنون بسیاری از وبمستران به سمت آن می روند، خرید بک لینک و ایجاد بک لینک بدون داشتن دانش در مورد آن است. لینک سازی پروسه ای بسیار پیچیده می باشد که حتی سئو کاران حرفه ای را نیز سر در گم می کند. پس اگر دانش و تجربه ای در این زمینه ندارید به سراغ ایجاد بک لینک توسط خودتان و خرید بک لینک از وبسایت های غیرمعتبر نروید.

راه حل: ایجاد محتوای ارزشمند و استفاده از خدمات لینک سازی “سئو ارزان”

تلاش کنید تا به عنوان منبعی معتبر از دید مردم شناخته شوید. در اینصورت آن ها به شما اعتماد می کنند و به شما لینک می دهند. البته این کار زمانبر است و میبایست وقت و انرژی زیادی برای آن بگذارید.

همچنین می توانید از خدمات لینک سازی سئو ارزان استفاده نمایید. پکیج های متنوعی توسط ما ارائه می گردد و تماما دارای ضمانت عدم پنالتی گوگل هستند. برای مشاوره خرید با شماره تلفن ۰۳۱۳۴۴۱۵۳۲۸ در تماس باشید. انواع پکیج های بک لینک را می توانید در لینک روبرو مشاهده نمایید: پکیج های لینک سازی

برای دریافت لیست بک لینکهای رایگان و همچنین آموزش یافتن آنها بر روی لینک روبرو کلیک کنید: بک لینک رایگان

نظر بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

- میتوانید از کد های HTML زیر استفاده نمایید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

- تنها نظراتی تایید میشوند که صرفا جهت درج بک لینک ثبت نشده باشند
*
*